„Kontrolór iba vidí, či parkovanie je, alebo nie je uhradené - teda keď parkujúci má platný lístok v IT systéme alebo platnú rezidentskú či abonentskú kartu pre danú kontrolovanú zónu,“ doplnil. Zamestnanci, ktorí vykonávajú kontrolu parkovania v regulovaných zónach PAAS-u, teda nie sú odmeňovaní na základe počtu nahlásených motorových vozidiel.
Zuzana má pocit, akoby kontrolóri číhali na ľudí. Preto by odporúčala väčšiu časovú toleranciu, pretože nie každý využíva aplikáciu. „Mám skúsenosť z Petržalky, že vodiči ktorí tam zaparkujú a nemajú aplikáciu, si odbehnú do automatu kúpiť lístok. Kým sa vrátia, už majú nálepku na aute!“ opisuje.
„Systém nemôže vedieť, že parkujúci si práve kráča kúpiť lístok. Preto je nastavená dvojstupňová kontrola nahlásených podozrení o nesprávnom parkovaní. V druhom kroku je časť zaznamenaných podozrení zrušená, hoci kontrolór ich zaznamenal a nalepil nálepku,“ ubezpečil hovorca mesta.
Najčastejšie chyby vodičov
- chybne zadaný kód úseku (štvorciferné číslo úseku parkovania, ktoré je v aplikáciách aj v teréne na tabuliach na stĺpoch verejného osvetlenia)
- chybne zadané EČV, preklepy
- úhrada parkovného v parkomate tesne po vykonaní kontroly, keď parkujúci išiel k najbližšiemu parkomatu alebo bol vo fáze nedokončenej úhrady v parkomate
- v ojedinelých prípadoch môže nastať chyba ľudského faktora - kontrolóra alebo systému