Pozor na tlak!
V pneumatike s nízkym tlakom sa zvyšuje pracovná teplota na vyššie hodnoty než pri správne nahustenom plášti. Príliš vysoká teplota vo vnútri môže poškodiť konštrukciu pneumatiky, čím ju odpíšete oveľa skôr. Navyše plášť nedokáže správne absorbovať nerovnosti, čo pochopiteľne ovplyvňuje aj opotrebovanie tlmičov.
Podhustenie zvyšuje valivý odpor pneumatiky, to zasa znamená vyššiu spotrebu. Ročne takto môžete prejazdiť o jednu plnú nádrž viac. Podhustená pneumatika sa deformuje, behúň má tendenciu zohnúť sa smerom dovnútra, čo znamená, že najväčšiu záťaž nesú okraje behúňa a zmenšuje sa dotyková plocha s vozovkou. To priamo ovplyvňuje jazdné vlastnosti celého vozidla predovšetkým v zákrutách a na mokrom povrchu.
Pravidlo 7 °C
Prvú dôležitú premennú pri prezúvaní na letné pneumatiky definuje miesto vášho pobytu, druhú čas, v ktorom s autom štandardne jazdíte. Za všetko môžu rozdiely medzi jednotlivými geografickými celkami Slovenska. Niekde letné gumy už čoskoro môžu začať dávať zmysel, inde by ste ich radšej ešte niekoľko týždňov mali nechať uskladnené. Vo všeobecnosti platí pravidlo, že na letné pneumatiky by ste mali prejsť, ak sa teplota stabilne počas celého dňa drží nad úrovňou 7 °C.
Rozhodnutie prezuť zimné pneumatiky na letné pri teplote nad 7 °C má vedecké odôvodnenie. Zimné pneumatiky sú vyrobené z mäkšej zmesi gumy, ktorá pri nižších teplotách zabezpečuje lepšiu priľnavosť a flexibilitu. Pri teplotách vyšších ako 7 °C sa však táto mäkšia guma rýchlejšie opotrebováva a znižuje sa efektívnosť brzdenia a manipulácie s vozidlom. Letné pneumatiky sú, naopak, vyrobené z tvrdšej gumovej zmesi, ktorá je odolnejšia proti vysokým teplotám a zabezpečuje lepšiu stabilitu a menšie opotrebovanie pri teplejšom počasí.