„Emotikony môžu hrať dôležitú úlohu pri sprostredkovaní negatívnych emócií vhodnými spôsobmi. Tento vhodný spôsob vyjadrenia emócií pomáha zbližovať tímy fungujúce na virtuálnej úrovni a pomáha vyjadriť nuansy v konverzácii, ktoré sú inak nemožné alebo nevhodné vyjadrovať textom,“ myslí si autorka štúdie doktorka Monica Riordanová z Chathamskej univerzity.
Používanie smajlíkov však môže byť nebezpečné, ak ľudia nesprávne chápu ich význam. A chápanie významu emotikonu sa medzi ľuďmi líši podľa kultúry, pohlavia a veku. Príkladom môže byť žmurkajúce oko. Pre niekoho je to šibalské žmurknutie, pre iného vyjadrenie spriaznenosti, ale vo väčšine prípadov je v oficiálnej komunikácii vnímané ako prejav drzosti.
Usmiaty emotikon trenčianskeho notára z roku 1635 obletel zemeguľu.
„Zistili sme, že použitie narážok pomocou emotikonu vedie čitateľov správy k tomu, aby vnímal väčšiu emočnú intenzitu rozhovoru, čo súviselo s tým, že si jednotliví členovia tímu pripadali bližšie, a boli motivovanejší k tomu, aby sa pripojili k tímu. Pri práci na diaľku z domova, rovnako ako pri práci tvárou v tvár v kancelárii, je schopnosť vyjadriť vhodným spôsobom negatívne,“ myslí si doktorka Riordanová.