V minulom roku linka zaznamenala 414 149 hovorov a z nich 68 416 nebolo núdzových. To je v priemere 188 hovorov denne, čo viedlo k tomu, aby pracovníci ľuďom pripomenuli, že na tiesňovú linku majú volať len v prípade, že je niekto vážne chorý alebo zranený. Informoval o tom portál Sky News.
Tiesňová linka odhalila bizarný prípad, keď si človek zavolal záchranku po tom, čo zjedol príliš veľa kebabu. Ďalšie volania na tiesňovú linku sa uskutočnili, pretože niekomu sa pokazili umelé zuby a inému sa zasekla ruka v poštovej schránke. Ak hovoríme o zaseknutí, medzi nemiestne volanie sa dostal aj prsteň, ktorý uviazol na prste.
Andy Swinburn, výkonný riaditeľ záchrannej služby, uviedol, že nevhodné volania predstavujú ďalšiu záťaž pre už aj tak preťaženú službu. "Našou výzvou verejnosti je, aby použili zdravý rozum. Väčšina ľudí vie rozlíšiť skutočnú pohotovosť od niečoho, čo je nepríjemné, bolestivé alebo dráždivé, ale nie život ohrozujúce," povedal.
"Z dlhodobého hľadiska je našou ambíciou zohrávať širšiu úlohu v zdravotnom systéme, aby sme pacientom pomohli navigovať správnu cestu k najvhodnejšiemu odborníkovi, čo zahŕňa aj neurgentné zdravotné otázky," objasnil riaditeľ záchrannej služby.