Rana ako z dela od podvozku, strieľajúce kamienky do podbehov a spätné zrkadlo plné lietajúceho bahna. Zážitky ako z poriadneho off-roadu zažijete zakaždým, keď s Outbackom odbočíte na poľnú cestu. Síce tak možno na prvý pohľad nevyzerá, ale takéto úseky zhltne raz-dva vďaka prvotriedne vyladenému podvozku, ktorý mu dáva dve tváre.
Na asfalte nepostrehnete, že vymetiete nejakú dieru, a keď náhodou trafíte poriadny kráter, dnu prenikne len tlmené žuchnutie. A pokiaľ ho pošlete prudšie do ostrejšej zákruty, nevystraší vás enormným náklonom ani nedotáčavosťou. V meste, na okreskách aj na diaľnici je jazda komfortná, čo umocňuje prejav motora.
Keď dosiahnete požadovanú rýchlosť a ustália sa otáčky, bude sa ležérne prevaľovať v pomerne nízkom spektre. A to dokonca aj pri tempe nad 120 km/h. Za to vďačí atmosférickému 2,5-litrovému benzínovému štvorvalcovému boxeru z Japonska. Keď zídete zo spevnenej cesty, ukáže vám druhý charakter.
Ohurujúca je najmä práca zavesenia. Vzadu je nezávislá náprava s dvojitým priečnym trojuholníkovým ramenom, ktorá pracuje výborne v ostrých zákrutách na hladkom asfalte, no dobrú robotu odvádza aj v teréne. Dnu totiž nepreniknú veľké otrasy, čo sa pozitívne prejavilo aj na tom, že interiér „nepracuje“ pod vplyvom fyzikálnych síl.