V nejednom SUV sa totiž ozývajú desivé pazvuky generované namáhanou karosériou, lenže v Outbacku vládne pokojná atmosféra, aj keď sa vonku dejú veci. Všetko pôsobí nenútene aj vďaka hladko pracujúcemu automatu CVT, ktorý má softvérovo nastavené prevodové pomery, a pri jazde hlbokým bahnom, koľajami či pri krížení náprav stačí len hladkať plyn. Motor v ľahkom teréne točí okolo 2- až 2,5-tisíca otáčok. Suché poľné cesty pre auto nepredstavujú prekážku.
Lenže to ani rozmáčaný terén. Tam síce chce viac otáčok, ale poľahky prekoná aj rozjazdené úseky. No pozor na prejazdové uhly, pretože s rázvorom 2,74 metra sa viete poľahky škrtnúť o brucho, i keď sa nad zem týči do výšky 21,3 cm. Odspodu je celkom dobre chránený, lenže ostrý kameň by vedel narobiť poriadny prievan v peňaženke...
Preferuje pohodu
Na pravej strane volantu máte kolískový prepínač, ktorým si meníte mapovanie prevodovky, a tým aj reakciu na pedál. Športové nastavenie prinieslo pocitovo lepší nástup na plyne, no dynamiku v podstate veľmi nezlepšilo. Agregát dáva 169 koní a maximálny krútiaci moment predstavuje 252 Nm, čo sú dostatočné hodnoty aj na auto s hmotnosťou 1,66 tony, no rozdiel medzi športovým režimom a inteligentným nastavením vnímate hlavne ústretovejšou odozvou na plyne.
S tým sa však spája trochu vyššia spotreba. Outback si za svoje služby v priemere vypýtal zľahka pod desať litrov, no v meste aj na okreskách mu viac sedel úspornejší jazdný režim, v ktorom motor potichučky priadol a zväčša dobre zareagoval na pridanie. Niežeby trhal asfalt, ale v tomto aute sa veľmi rýchlo hodíte do pohody a s plynom sa rýchlo začnete maznať.