Reklama

Nenechajme to plávať! Zabudnite na mikroténové vrecúška: Lidl prináša prevratnú NOVINKU

Nenechajme to plávať! Zabudnite na mikroténové vrecúška: Lidl prináša prevratnú NOVINKU

Zdroj: gt

Reklama

Malými krokmi k záchrane planéty. Už v roku 2020 prišla spoločnosť Lidl s projektom odstraňovania zbytočného odpadu a do svojich predajní umiestnila okrem bežných sáčkov aj sieťové vrecká.

Lidl v projekte Nenechajme to plávať pokračuje. Uplynulý utorok v jednej zo svojich bratislavských predajní zmizli mikroténové vrecká úplne a zákazníci si tak svoje potraviny nakupovali do sieťok, ktoré môžu opakovanie pri ďalšom nákupe používať. Spoločnosť chce týmto krokom edukovať ľudí, aby tak robili čoraz častejšie a mikroténové vrecka prestali používať úplne.

Aj keď sa ešte nájde množstvo ľudí, ktorí sa téme životného prostredia vyhýbajú, na skutočnosť, že sa tento problém týka každého z nás, upozorňuje Lidl dlhodobo. Odpadu sa síce úplne vyhnúť nedá, ale vieme ho eliminovať. K pozitívnej zmene môže prispieť každý z nás, napríklad tým, že upraví svoje každodenné návyky v obchodoch.

"V rámci projektu Nenechajme to plávať sa zákazníkov pýtame, či naozaj potrebujú mikroténové vrecká a ponúkame im ekologické alternatívy," uviedol hovorca Lidl Tomáš Bezák. Dodáva, že ak zákazníci napriek tomu mikroténové vrecko potrebujú, môžu si ho dobrovoľne zakúpiť za 1 cent. "Lidl túto sumu zdvojnásobil a venoval partnerovi, Slovenskému vodohospodárskemu podniku, na čistenie slovenských riek a vodných nádrží od plastového odpadu," vysvetľuje Bezák.

Sieťky na viac použití

Údaje spoločnosti ukazujú šokujúci fakt. "Ak dáme do pomeru počet predaného ovocia, zeleniny a pečiva, mikroténové vrecúška si zákazníci berú až v priemerne 27% nakupovaného kusu, t.j. ku viac ako každému štvrtému kusu si zákazník zoberie jedno mikroténové vrecúško," konštatoval Bezák. Aj to je jeden z dôvodov, prečo Lidl odporúča, aby si zákazníci radšej vybrali použiteľné sieťové vrecko, namiesto mikroténového. Dá sa jednoducho vyprať, ožehliť a viacnásobne použiť bez znečisťovania prírodného prostredia. Ako dodal Bezák, v období od 26.2 do 3.3 si ich zákazníci môžu cez aplikáciu Lidl Plus nakúpiť za akciovú cenu 0,69 eura.

Eko alternatívy v Lidli

Viacnásobne použiteľné vrecko na ovocie a zeleninu, 2 ks v balení

  • bežná cena 0,99 Eur
  • akciová cena od 26.2. do 3.3. – 0,69 Eur (Lidl Plus).

Viacnásobne použiteľné vrecko na pečivo

  • bežná cena1,29 Eur

Ako Lidl pomohol prírode

  • prispeli na vyčistenie slovenskej prírody, kde bolo doteraz odstráneného 1 666 388 kg odpadu
  • zákazníci si nekúpili už 11 887 000 vrecúšok = usporená hmotnosť je takmer 26 ton plastov.
  • priemerný počet zákazníkov, ktorý prispeli 1 cent na použité vrecko počas projektu: 3,69%

Smutné fakty o plastoch

  1. Existujú odhady, ktoré varujú, že ak budeme pokračovať dnešným tempom, do roku 2050 bude v oceánoch plávať viac plastového odpadu ako rýb.
  2. Recyklovaním jedného milióna ton plastov, by sa ušetrilo toľko emisií CO2, ako keby sme z premávky stiahli jeden milión áut.
  3. V oceánoch pláva 150 miliónov ton plastov a každý rok pribúda 4,8 až 12,8 miliónov ton plastového odpadu.

Aký odpad je v moriach a oceánoch

  • Plasty na jedno použitie 49%
  • Neplastový odpad 18%
  • Ostatné 6%
  • Odhodený rybársky výstroj 27%

zdroj: Európsky parlament

Autor: Špeciálny projekt

Súvisiace