Dodal, že v súvislosti s inštaláciou bariér a umiestnenia záchytného sieťového zariadenia sa uskutoční ďalší geologicko-inžiniersky prieskum celkového územia. "V úsekoch, kde už budú uložené zábrany, sa uskutoční kotvenie, vŕtanie a úprava svahu pre zasieťovanie. Príprava pre vytvorenie ferát, aby sa mali horolezci o čo ukotviť v ďalšej etape," podotkol.
Geotechnik Boris Vrábel vysvetlil, že ide najmä o prípravu bezpečných prác nad komunikáciou. "Musíme vytvoriť betónové zábrany, plus ukotvený plot, aby sme vybudovali zariadenie, ktoré dokáže eliminovať pády úlomkov skál a balvanov na cestu," priblížil.
Na ceste I/18 pod Strečnom vyhlásili 9. februára mimoriadnu situáciu pre riziko pádu skál. V úseku medzi skalami Margita a Besná došlo 7. februára k zosuvu svahu. Bol taký silný, že poškodil vozovku a potrhal krajnicu. Popadané skaly poničili dve vozidlá, pri udalosti sa nikto nezranil. V úseku je momentálne dopravným značením dočasne znížená rýchlosť v oboch smeroch.