Pri povinnom zmluvnom poistení (PZP) je podľa Head of Operation Services Vladimíra Guštafika dôležité pozerať sa na kvalitu služieb poisťovne, najmä na rýchlosť a hĺbku odškodnenia. "Ak spokojní s poisťovňou nie ste, môžete ju zmeniť. V zmysle platnej legislatívy musíte síce priznať vami vzniknuté škody za posledných 36 mesiacov, no zvyšovanie poistného pri škodových klientoch je v poisťovniach rôzne," uviedla spoločnosť.
Konateľ spoločnosti B&H Insurance Ľubomír Hrehovčík upozornil na dodržiavanie termínov. Pri spôsobení škody inému vozidlu je totiž potrebné mať uhradené poistné načas. V opačnom prípade má poisťovňa právo žiadať od klienta náhradu škody, ktorú vyplatila poškodenej strane. "Taktiež je potrebné dodržať lehotu na nahlásenie vzniknutej udalosti, ktorá je 15 dní, ak sa stala nehoda na Slovensku a 30 dní, ak sa stala nehoda v zahraničí," dodal.
Hrozná nehoda zachytená na kameru: Nákladné auto v nej nabúralo do niekoľkých áut. Z videa mrazí
Čo sa týka havarijného poistenia, zvážiť by ho podľa Guštafika mali aspoň firmy, ktoré vozidlá využívajú neustále. "Kvalitné havarijné poistenie na rozdiel od PZP kryje aj škody vzniknuté neznámym vozidlom alebo osobou, poškodenie pri vykradnutí vozidla alebo jeho krádež a taktiež živelné udalosti," vysvetlil. Škody bez známeho vinníka sú podľa neho čoraz častejšie, no zákonné poistenie ich nekryje. Podotkol, že ďalším dôvodom sú moderné výbavy vozidiel, ktoré môžu opravy predražiť.