Je podľa neho potrebné, aby všetci zúčastnení pochopili, že ide o "digitálny heroín". Poznamenal, že každý by si mal uvedomiť negatívne vplyvy mobilov na deti od jednoduchého prístupu k nevhodnému obsahu, cez nástroj šikany až po neurologické dosahy na ľudský mozog. Rovnako aj na budúcnosť detí a celej spoločnosti.
Ako dodal komisár pre deti, na tento problém poukazujú už nejaký čas v reakcii na zistenia a odporúčania z globálnej správy UNESCO s názvom Technológie vo vzdelávaní.
"UNESCO, pre ktoré je vzdelávanie a práca s mládežou jednou z kľúčových aktivít, apeluje na členské krajiny, aby presne definovali používanie mobilných technológií v školách. Musíme deti učiť fungovať s aj bez mobilov spôsobom, aby mobily podporovali, ale nie nahrádzali medziľudskú interakciu," uzavrel.
Aktuálne je v kompetencii škôl nastaviť si zákaz alebo možnosť používania mobilných telefónov. Minister školstva, výskumu, vývoja a mládeže Tomáš Drucker (Hlas-SD) avizoval, že mobilné telefóny by sa mohli zakázať na prvom stupni základných škôl. Na druhom stupni by sa ich využívanie mohlo obmedziť. Rezort v tejto veci komunikuje aj s odborníkmi.