Upozornil aj na vysoký vek zamestnancov. "Len minulý rok nám odišlo pomaly 1400 železničiarov. Tento rok zase hrozí, že odíde ďalších 1500," povedal s tým, že odchod do predčasného dôchodku by mohlo oddialiť výrazné zvýšenie miezd, čím by sa práca v železničnom sektore mohla stať zaujímavejšou aj pre mladých ľudí. Dodal, že v súčasnosti prebieha kolektívne vyjednávanie.
Ako pre TASR uviedla hovorkyňa železníc Vladimíra Bahýlová, Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) si uvedomujú nie úplne priaznivú situáciu, ktorá je v oblasti železničnej dopravy.
"Vyjadrenia odborárov berieme vážne a sme odhodlaní riešiť tieto problémy v rámci možností našej organizácie, ako aj v kooperácii s ďalšími železničnými spoločnosťami a príslušnými štátnymi orgánmi," reagoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Dominik Drevický.
Podľa hovorkyne MD SR Petry Poláčikovej rokovania s odborármi pokračujú tak na úrovni ministerstva, ako aj medzi vedením ŽSR a odborármi. Na zlepšenie železničnej dopravy na Slovensku podľa jej slov robí rezort všetko, čo je v jeho silách. "Snažíme sa v maximálnej miere využiť európske zdroje a takisto sa nám podarilo zvýšiť zdroje aj zo štátneho rozpočtu," uviedla s tým, že napriek rekonštrukcii a modernizácii tratí nedokážu v priebehu najbližších mesiacov ani rokov odstrániť investičný dlh na železničnej infraštruktúre vo výške takmer miliardy eur.
Verejné zhromaždenia železničiarov by v marci mali pokračovať v Žiline, vo Zvolene aj v Bratislave. Odborári následne zvážia ďalšie kroky.