"Tento most pred obcou Štrba bol v stupni 6, teda veľmi zlý, a patril medzi top desať mostov v kraji, ktoré bolo z pohľadu životnosti a prevádzkyschopnosti nutné rekonštruovať," zdôvodnil investíciu Horváth.
Mostný objekt postavili ešte v roku 1932 a je jeden z najstarších v kraji. "Chceme tento most úplne zbúrať a postaviť nanovo s parametrami, ktoré si vyžadujú normy," ozrejmil šéf prešovských cestárov s tým, že nové premostenie s oceľovou a betónovou konštrukciou bude dlhé 24 metrov so šírkou sedem metrov a jeho súčasťou budú aj chodníky. Pôvodný most sa bude demolovať zvrchu, rezať a žeriavmi postupne odoberať.
V úvode bude stavba financovaná zo zdrojov Slovak Investment Holding. "Neskôr, keď bude vyhlásená výzva cez ministerstvo regionálneho rozvoja a bude nám to schválené na rade partnerstva, použijeme zdroje z európskych štrukturálnych fondov," dodal predseda PSK Milan Majerský. Zdôraznil, že obec Štrba potrebuje bezpečné a kvalitné dopravné prepojenie, a preto prostriedky, ktoré kraj na tento účel vyčlenil, budú podľa neho použité účelne a efektívne.
"Dlhší čas však bude treba rátať s výraznými dopravnými obmedzeniami, obchádzkami a komplikáciami. Tie sa dotknú napríklad žiakov z Tatranskej Štrby, ktorí chodia do Štrby do školy, ale aj ľudí, ktorí dochádzajú za prácou do Tatier," upozornil Majerský. Horváth dodal, že je naplánovaná aj výluka železničnej dopravy na jednej z koľají v úseku Štrba – Lučivná, ktorá kooperuje aj s rekonštrukciou železničnej trate pod Tatrami.