"Lietadlo určite urobilo niekoľko zákrut, ale aj zmien výšky a rýchlosti, čo podľa mňa naznačuje, že až do konca letu bol aktívny pilot. Tento obrat je veľmi náročný manéver, pretože museli zabezpečiť, aby rýchlo zmizol z vietnamského sektora. Je náročný v tom zmysle, že sa vám trasie riadenie, pretože ste na hranici možností lietadla a lietadlo vám hovorí 'veľa odo mňa žiadaš'. Vyžaduje si to pozornosť a zručnosť, takže preto veríme, že to nebola nehoda... Sme presvedčení, že to mohol urobiť len skúsený pilot - dali si záležať na tom, aby boli neviditeľní,
nevystopovateľní, aby ich nikto nesledoval," uviedol Jean Luc, ktorý bol súčasťou špeciálneho vyšetrovacieho programu.
Tím je presvedčený, že len skúsený pilot by dokázal udržať kontrolu nad lietadlom od chvíle, keď sa stratilo, až do momentu, keď sa približne o sedem hodín neskôr zrútilo do Indického oceánu. Zistili, že kapitán môže vypnúť všetky systémy na palube - dokonca aj tlak v samotnej kabíne.
Keď sa v lietadle zníži tlak, z kabíny sa vysaje vzduch a núdzové kyslíkové masky by cestujúcim umožnili prežiť len niekoľko desiatok minút. Zariadenie v pilotnej kabíne by však pilotovi umožnilo prístup k viac ako 20 hodinám kyslíka. Pilot vo výslužbe Patrick Blelly povedal: "Problém bol v tom, že cestujúci a posádka mali zistiť, že lietadlo už nie je na ceste do Pekingu. Moja teória je, že MH370 bol odtlakovaný - pre pilota je pomerne jednoduché odtlakovať lietadlo... to umožnilo zneškodniť všetkých ľudí, ktorí sa nachádzali v kabíne."
"Osoba, ktorá prevzala kontrolu nad týmto lietadlom, urobila niečo mimoriadne, čo viedlo k smrti 239 ľudí na palube tohto lietadla a položila ho na dno Indického oceánu a my nevieme, prečo to urobila, netušíme prečo. Som presvedčený, že tento prípad vykonal niekto, kto bol pilotom, pretože nikto iný nebol v tomto lietadle schopný," dodal bývalý pilot Blelly.