Študenti podľa nej posielajú emaily tohto druhu najmä vtedy, keď odovzdávajú texty na hodnotenie. "Ak sa na tom obe strany vyslovene nedohodnú, tak poslať prílohu bez textu v tele mailu je podobné tomu, keď človek bez zaklopania a pozdravu vtrhne do kancelárie iného človeka, šmarí mu papier na stôl a následne zabuchne za sebou dvere," konštatovala Popovičová Sedláčková.
Študenti podľa nej v mailovej komunikácii často nerešpektujú akademický úzus oslovovať vyučujúcich titulmi alebo používajú atypický slovosled. S rozpakmi vníma nevhodné používanie emotikonov. "Ak študenta zatiaľ nepoznám, prípadne sa mi ospravedlňuje, že nepríde na seminár, použitie 'smajlíka' by som zvážila," poznamenala.
V súčasnosti stále častejšie rezonuje problematika umelej inteligencie. Podľa Popovičovej Sedláčkovej sa texty písané umelou inteligenciou vyznačujú rôznymi gramatickými a štylistickými zvláštnosťami, prípadne atypickým používaním slov. Študenti si podľa nej zneužívaním umelej inteligencie škodia, lebo sa nenaučia samostatnej tvorbe textov. "V poslednom čase sa mi osvedčil akýsi systém recyklácie. Texty od študentov si odkladám a po určitom čase im ich vrátim so zadaním, aby urobili korektúru textu. A tak si prácne opravujú to, čo mi sami dávnejšie predložili," dodala.