Od zmiznutia lietadla malajzijských aerolínií na trase z Kuala Lumpuru do Pekingu s 239 cestujúcimi na palube uplynulo už 10 rokov. Po strate z radarov nasledovalo rozsiahle pátranie, ktoré však neprinieslo žiadne výsledky. Našťastie, letecký inžinier na dôchodku Richard Godfrey, sa záhadu snaží objasniť do dnes. Ako píše portál Daily Star, konečne sa mu údajne podarilo to, čo nedokázal celý tím za uplynulé desaťročie.
Richard už roky spolupracuje s NASA, Boeingom a Airbusom a konečne svitla nádej, že sa prípad niekam pohne. Tvrdí, že pomocou priekopníckej rádiovej technológie určil okruh, v ktorom by sa mohli trosky lietadla nachádzať na morskom dne. Nelenil preto ani sekundu a kontaktoval úrady, ktoré však nezareagovali tak, ako očakával. Je si istý, že na nájdenie vraku by stačilo realizovať len jedno pátranie, no má to háčik.
Malajzijské úrady sa do pátrania nechcú opätovne pustiť, pretože by to znamenalo, že budú musieť vyplatiť rodiny obetí. Richard sa medzičasom obrátil aj na austrálskych vyšetrovateľov, ktorí mali o prípad záujem, ale bez súhlasu Malajzije nič nezmôžu. Na základe reakcie a predošlého pátrania usúdil, že si neprajú, aby bol vrak nájdený a v minulosti bol naschvál prehliadaný. "Malajzijská vláda chce, aby sa lietadlo nenašlo. Akékoľvek zistenie, že havária bola úmyselná, by ju stálo milióny na odškodnom," povedal v rozhovore.
Hoci malajzijský minister dopravy Loke Siew Fook v pondelok oznámil, že by sa mohlo uskutočniť nové pátranie, Richard naznačil, že ide len o "symbolické gesto na upokojenie príbuzných". Inžinier však trvá na svojom. Má údajne dôkazy o viac ako 130 porúch rádiového signálu v noci, keď MH370 zmizlo. Tvrdí, že problémy sa končia v bode tesne mimo oblasti oceánu, ktorú doteraz nepokrylo žiadne podmorské pátranie. Podľa jeho prepočtov ide o okruh 30 km.