Reeves Connelly, odborník na architektúru a dizajn, tvrdí, že ide o taktiku.
Podľa neho bol každý kút supermarketu bol navrhnutý tak, aby manipuloval s kupujúcimi a prinútil ich minúť čo najviac. "Množstvo myšlienok, ktoré sa venujú dizajnu obchodov s potravinami z psychologického a marketingového hľadiska, je úplne divoké," povedal Connelly podľa Mirroru.
"Obchody s potravinami umiestnia oddelenie so zeleninou a ovocím hneď pri vchode, aby ste si najprv vzali ovocie a zeleninu a potom, dúfajme, mali menej výčitiek svedomia, že si neskôr vezmete nezdravé jedlo," objasnil expert a vysvetlil i inú taktiku. "Jediný spôsob, ako sa dostať k východu, je nešikovne prejsť cez pokladničné pásy - to vás má odradiť od odchodu bez toho, aby ste si niečo kúpili," doplnil.
"Ďalším spôsobom, ako vás prinútia minúť viac peňazí, je usporiadanie uličky s cereáliami tak, aby boli sladké cereálie vo výške očí dieťaťa, takže je pravdepodobnejšie, že si ich vezme, zatiaľ čo zdravšie možnosti sú hore," tvrdí Connelly.