Obratný, zábavný aj praktický?
Síce váži 2,52 tony, no má 325 koní a max. krútiaci moment dosahuje 605 Nm. To stačí, aby ste s ním v priamke zosmiešnili nejedno auto s okruhovým rodokmeňom. Lenže čo v zákrutách? Ani tam to nebola tragédia. Naopak! Ak viete pracovať s prenosom vyššej hmotnosti, užijete si kopec zábavy.
A ustrelený zadok predstavuje minimum toho, čo vás čaká. Na suchu ho utrhnete trochu ťažšie, pretože deaktivovaná trakcia sa po chvíli zopne, no stačí to, aby ste ho utrhli. Ľahšie to ide na vlhkej ceste, tam Ioniq 6 v najostrejšom nastavení radostne pohadzuje zadkom a je kontrolovateľný, pretože nemusíte plyn ponárať do druhej polovice.
Pri ostrej jazde na limite netrpel nedotáčavosťou, mal minimálne (takmer neciteľné) náklony, bol dobre čitateľný a vynikal strmým riadením. Najdôležitejšie však bolo, že ani takáto jazda neukrojila veľa z dojazdu.
V studenom dni a v športovom režime bral na okreskách zľahka vyše 20 kWh, no pri plachtení v diaľničnom tempe išiel za solídnych 16 až 19 kWh. Hyundai ho navyše osadil 800 V architektúrou, vďaka čomu nabíjate výkonom až 233 kW. A to markantne posúva hranice elektromobility, keďže sa z 10 na 80 % dostanete do 20 minút...
Hyundai Ioniq 6 AWD Premium
- Výkon: 325 koní
- Max. krútiaci moment: 605 Nm
- Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 5,1 s
- Max. rýchlosť: 185 km/h
- Kapacita batérie: 77,4 kWh
- Cena: 67 580 €