Ak bude súčasná situácia dlhodobo pretrvávať,
môžu vzniknúť problémy so zabezpečením dopravy
v meste. Košičania sa preto nebránia myšlienke zamestnať
aj šoférov z Ukrajiny.
„Problém sa netýka len nášho
podniku, je celoslovenský,“
konštatuje dopravný a technický
riaditeľ DPMK Robert
Nagy.
V súčasnosti pracuje
v DPMK 540 vodičov. Najmä
lepšie platové podmienky
mnohých lákajú na odchod
do Bratislavy či do zahraničia.
Priemerné platy v Košiciach
začínajú od 18-tisíc Sk. Kým
Bratislavčania skúsili získať
nových šoférov na Ukrajine,
ich košickí kolegovia o takomto
riešení doteraz neuvažovali.
„Každú žiadosť posudzujeme
individuálne, nehľadiac
na pôvod vodiča. Podstatné
je, aby splnil požadované
profesijné kritériá,“
nebráni sa Robert
Nagy posilám
zo zahraničia.
Okrem
platov sa vodiči sťažujú aj na
staré autobusy či na zlé sociálno-
pracovné podmienky.
„Vodičom sa snažíme neustále
zlepšovať pracovné podmienky.
Dosť sa napríklad investovalo
do výstavby sociálnych
zariadení na konečných
zastávkach,“ spresňuje R.
Nagy.
DPMK postupne obnovuje
aj vozidlový park a už
koncom roka
sa v meste objaví 20 nových
nízkopodlažných autobusov.
V súčasnosti prebieha nábor
nových zamestnancov.
Nie všetci však budú aj šoférovať
- mnohí neprejdú psychologickými
previerkami,
iní sa rozhodnú opustiť podnik
pri zistení, že riadiť mestský
autobus, trolejbus či električku
plnú cestujúcich je
riadna fuška a zodpovednosť.
Košiciam chýba 40 šoférov!
KOŠICE - Šofér
nad zlato! Až 40
vodičov MHD chýba košickému
dopravnému podniku
(DPMK). Odchádzajú za lepšími zárobkami do Bratislavy
a zahraničia.