Čo bude dôležité?
Prvé kolo môžu ešte podľa odborníkov ovplyvniť nejaké prípadné kauzy alebo televízne debaty, aj keď kandidáti na druhé kolo sú vraj jasní. „Dôležité bude to, kto vyhrá prvé kolo a o koľko percent. Ukáže to, ako sú mobilizované tábory, a výsledky prvého kola budú ovplyvňovať stratégiu kandidátov pred druhým kolom. Dôležité bude, ako sa zachovajú voliči Štefana Harabina, lebo to je zaujímavý balík. Keby tento balík vypadol, tak by bol súboj naozaj vyrovnaný. Takže Peter Pellegrini sa ich bude snažiť získať,“ tvrdí Slosiarik s tým, že pre Ivana Korčoka bude dôležitá disciplína voličov PS, SaS a Demokratov a aj to, ako sa zachovajú priaznivci Igora Matoviča či Jána Kubiša.
Ľudí to nezaujíma
U nás je problém, že prezidentské voľby a eurovoľby patria k tým, ktoré Slovákov až tak nezaujímajú. Považujú ich za odťažité od svojho každodenného života. Preto môže byť kameňom úrazu účasť. Voliči sú dosť vyhranení a je otázkou, či sa v rodinách podarí presvedčiť ich členov, aby išli vôbec k voľbám. To podľa mňa zaberie viac ako kampaň.
Tichá kampaň
Simona Bubánová, marketérka
Táto kampaň ma prekvapila, že je tichá. Tých zopár bilbordov v súhre so sociálnymi sieťami je strašne málo viditeľných, atmosféra je slabá. Je to stratégia Petra Pellegriniho. Ja by som sa tiež v prípade tohto kandidáta, ktorý je známy a obľúbený, snažila utlmiť možnosť ostatných postaviť sa vedľa mňa. Keď ten hlavný kandidát nemá záujem vystupovať v televíznych reláciách, televízie by mohli použiť inštitút prázdnej stoličky, ale pre médiá a voliča je to neatraktívne.
Financie, nuda a bezobsažnosť
Dôvodom takmer nulovej kampane môžu byť aj financie. Za posledné roky sme tu mali infláciu a hranica zostala na 500-tisíc eur, ale za mediálny priestor sa platia oveľa väčšie peniaze. Druhým dôvodom je to, že Peter Pellegrini sa vyhýba televíznym diskusiám, zrejme si to nechce pokaziť a obáva sa, že keď pôjde do duelu s Ivanom Korčokom, tak tým pomôže súperovi. Ivanovi Korčokovi škodí aj to, že už nie je v politike, nie je tak na očiach ako jeho protikandidát. Nabudiť voličov môže ešte nejaká náhla emócia, ale v kontexte nudnej, bezobsažnej kampane ich nestrhne zrejme ani žiadna televízna debata. Kauzy, ktoré vyplávali na povrch, ako RTVS, SIS či netransparentné financovanie prezidentskej kampane voličov Petra Pellegriniho neodradia. Ich nikdy nezaujímala nejaká transparentnosť, či sa „šuchne“ nejaké euro sem alebo tam, to nemá žiaden vplyv na voličské správanie.