Keď sme pred pár rokmi nazreli do útrob motorového priestoru čisto elektrickej mx-30, zívala tam veľká diera. No bolo len otázkou času, keď ho zaplní nejaký menší spaľovací motor. Mazda tam vložila oživený wankel, ktorý vyniká kompaktnými rozmermi a dostatočným výkonom a z auta tak spravila plug-in. Ako funguje?
Výhradne elektrická MX-30 nie je, čo sa týka dojazdu, žiadne terno.
V zime horko-ťažko prejdete 150 km na jedno nabitie. Kapacita akumulátorov je totiž iba 35,5 kWh. Mazda preto vyslyšala zúfalé volanie potenciálnych zákazníkov, ktorým sa auto páčilo, no nechceli ho z praktického hľadiska.
Oživili preto Wankel, ktorý naposledy použili v športovej RX-8. Rovnaká je však len koncepcia. Ide o novú atmosférickú jednotku s označením 8C, ktorá má priame vstrekovanie paliva a iba jednu zapaľovaciu sviečku. Nový motor má objem 830 cm³ a dáva 74 koní a 116 Nm.
Zdá sa to málo, lenže nikdy nepoháňa kolesá priamo, ale slúži na výrobu elektrickej energie a systémový výkon elektromotora a spaľováka predstavuje 170 koní a 260 Nm. To už sú iné čísla a v prípade tejto predokolky dostatočné...