Konečne to prišlo
Vlastniť elektromobil je v predstavách mnohých limitujúce, no plug-in už sú ochotní akceptovať. Lenže ani ten nezvládnu používať tak, ako by mali. Jazdia s vybitou baterkou a vozia zbytočné kilá navyše, a potom nadávajú na vysokú spotrebu.
Mazda to však spravila trocha inak. Stavila na malý motor a baterku s kapacitou iba 17,8 kWh. Auto tým však enormne nezaťažila a ako celok to funguje dobre. Väčšina plug-inov je totiž príliš ťažká, MX-30 R-EV však váži 1,64 tony. Preto má aj dobrý dojazd.
Ak dobíjate káblom a jazdíte s ľahkou nohou, spotrebuje okolo 3 litrov a 15 kWh. A keď pri dlhej ceste vyšľaháte baterku, viete ju v režime Charge dobíjať motorom. Vtedy však rátajte s viac ako 11 litrami. V podstate tak máte 2 autá v jednom balení.
Na krátke trasy viete s vozidlom fungovať ako s čistým elektromobilom. Prejdete približne 80 km. No nebude vás limitovať ani pri dlhých cestách, keď bude naplno makať Wankel.