Čo nás najviac potrápilo
Grafy v matematike
Veronika (14), 9.A., ZŠ Slobodného slovenského vysielača v Banskej Bystrici
- Z matematiky boli najhoršie asi posledné dve otázky, čo boli v mojom teste. Boli to grafy, v ktorých boli mestá a ich ceny a z toho sme mali vypočítať priemer, a to som nejako nepochopila, ako to bolo zapísané v tom grafe, tak to som si nakoniec musela natipovať, že o čo tam išlo. Slovenčinu som vedela, tá bola v pohode. Môj tip na matematiku je okolo 80 a slovenčinu 85 percent.
Matematika
Sofia (14), 9.B., ZŠ Slobodného slovenského vysielača v Banskej Bystrici
- Z matematiky som sa dlhšie pozastavila tiež nad tými grafmi, lebo najprv som si vypočítala ja, čo som neskôr zistila, že už je to tam vypočítané, to ma trochu zdržalo, to som nevedela vyčítať. A zo slovenčiny možno to, že čo vyplýva z textov, ale to bolo tento rok ľahšie. Dúfam, že oboje bude nad 90 percent.
Kombinatorika
Dorota (14), 9.B., ZŠ Slobodného slovenského vysielača v Banskej Bystrici
- Z matiky rovnako ako spolužiačky vyčítanie z grafov, bolo to dosť ťažké, ale taktiež niektoré zadania bolo si treba poriadne prečítať, a hlavne jedno s kombinatorikou tam bolo, to som asi aj zle urobila. A slovenčina, tiež ako povedala Sofia, to čítanie s porozumením, čo vyplýva z textov.
Poskytuje obraz o regionálnych rozdieloch
Ministerstvo školstva SR
- Celoplošné testovania sú štandardnou metódou monitorovania dosahovanej úrovne vedomostí a zručností žiakov v takmer všetkých vyspelých krajinách EÚ. Analýza výsledkov Testovania 9 môže poukázať na problematické miesta vo vzdelávaní v testovaných predmetoch na celoštátnej úrovni, dajú sa identifikovať regionálne rozdiely v úrovni vzdelávania v SR. Pokiaľ ide o určovanie počtu žiakov, ktorý je možné prijať na stredné školy, to je v kompetencii samosprávnych krajov. Tento rok Bratislavský samosprávny kraj pridelil na gymnáziá v porovnaní s minulým rokom o 11 % miest viac.