Mládežnícky parlament avizoval, že chce byť aj aktívnym účastníkom školských reforiem. TASR o tom informovali z Úradu komisára pre deti. "Názorom mladých je potrebné venovať patričnú pozornosť. Systém nemôže byť o nich bez nich. Tohtoročné trojdňové stretnutie je venované ich vlastnému definovaniu tých najpálčivejších tém, ktorých riešenie by podľa nich zlepšilo vzdelávací systém, a tým aj ich budúcnosť," uviedol Mikloško. Verí, že kompetentní sa budú zaoberať návrhmi, ktoré na stretnutí odzneli.
Mikloško Včas STOP MOBILOM NA ŠKOLÁCH - Prečo ho odborníci nazývajú digitálnym heroínom?
Študenti sformovali deväť "najpálčivejších" oblastí vrátane návrhov na riešenie. Diskutovali zmeny metodiky učebných osnov, status učiteľov v spoločnosti, ich podporu a motiváciu, zmenu klasifikácie, ale aj systému maturít, monitorov a celkového skúšania, zavedenie nových tém do existujúcich predmetov, napríklad vzťahová výchova či kritické myslenie, ako aj zlepšenie podmienok materiálového a technického zabezpečenia v školách a internátoch. Riešila sa aj otázka problémov ukrajinských detí na Slovensku a boj proti šikane či mimoškolské a dobrovoľnícke aktivity.
Študenti svoje závery odprezentovali štátnemu tajomníkovi ministerstva školstva Slavomírovi Partilovi a podpredsedovi parlamentného výboru pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport Jánovi Horeckému, priblížil úrad komisára. Na stretnutí sa podpísali aj dve memorandá medzi Úradom komisára pre deti, Alianciou stredoškolákov a Študentskou radou stredných škôl.
V Častej sa zišlo 109 mladých ľudí. Zastupovali žiacke a mládežnícke organizácie a školské parlamenty z celého Slovenska. Takéto iniciatívy podľa úradu komisára vytvárajú priestor, vďaka ktorému môžu otvorene hovoriť a diskutovať o problémoch, názoroch a predstavovať svoje návrhy riešení.