Magistrát očakáva v najbližších týždňoch postupné zintenzívňovanie prác a do mesiaca by sa mal zdvojnásobiť počet stavebných objektov, na ktorých sa bude súbežne pracovať. V podobnom rozsahu predpokladá aj zvýšený počet pracovníkov na stavbe.
Vallo priznal, že práce na jednom z najdôležitejších dopravných projektov v Bratislave nenapredujú tak, ako by mali. Podľa doterajšieho harmonogramu prác mala byť trať vybudovaná do konca septembra. To však podľa primátora už nebolo možné garantovať. Stavba, ktorá sa začala koncom novembra 2021, podľa neho od začiatku čelila viacerým problémom. Od komplikovaných vzťahov v pôvodnom konzorciu, cez radikálne zvýšenie cien energií a materiálov v celom regióne až po objektívne prekážky.
"Som presvedčený, že pre novú električkovú trať, pre Petržalku, ale aj pre celú Bratislavu bol veľmi dôležitý tento náš posledný krok k zachráneniu stavby so súčasným zhotoviteľom," podotkol Vallo.