Nejasné benefity
Čo sa však z inzerátov poľského predajcu lacných potravín dozviete ťažšie, sú konkrétne benefity, ktoré ako zamestnávateľ ponúka. Zaobalené sú v spojení „ ďalšie benefity.“ Podľa Holotu môže byť dôvodov, prečo niektoré firmy neuvádzajú veľa benefitov, viac. „Jedným z nich i ten, že firma nadštandardné benefity neposkytuje. Naopak, firmy, ktoré benefity uvádzajú, si uvedomujú konkurenčnú výhodu, ako aj ich dôležitosť pre uchádzačov o zamestnanie,“ vysvetlil.
Uchádzačky a uchádzačov o prácu stále viac zaujímajú ponúkané benefity, najmladšia generácia, ktorá vstupuje na pracovný trh, kladie veľký dôraz na inklúziu, spoločenskú zodpovednosť, rovnováhu medzi súkromným a pracovným životom a na duševné zdravie. „Takže ak v ponuke firma uvádza benefity v podobe firemného psychológa, dovolenkové dni nad rámec zákona, dobrovoľnícky deň, možnosť práce z domu či inej formy flexibility, môže to byť znak, že firme záleží na zdraví zamestnancov a stará sa o nich, „ dodal Holota.
ČO SI VŠÍMAŤ V INZERÁTE
1.Skontrolujte si, či je jasne uvedený:
- opis náplne práce,
- miesto výkonu práce,
- pracovný čas,
- plat,
- druh pracovného pomeru.
Čím viac podrobných informácií inzerát obsahuje, tým väčšia istota.
2. Všímajte si či charakteristika spoločnosti korešponduje s pracovnou pozíciou, do akej miery spoločnosť jasne uvádza, čím sa zaoberá, ako aj jasne opisuje náplň práce a uvádza reálny plat.
3. Rozsah a vysvetlenie benefitov. Porovnajte si ich s ponukami iných podobných zamestnávateľov.