Dokumenty s aktuálnymi informáciami zverejnilo na svojej webovej stránke Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR. Ako však zistíme, či je dieťa na nástup do školy už pripravené? O tom hovorí tzv. školská zrelosť, ktorú posudzujú pedagógovia a psychológovia. Zisťujú aj to, či deti dokážu samostatne zvládať úlohy, alebo sa udomácniť v kolektíve.
Existuje mnoho definícií školskej zrelosti. Čo všetko by mal ovládať budúci prvák? „Najdôležitejšie je, aby dokázal súvisle samostatne pracovať na zadanej úlohe, sústrediť sa, rešpektovať čas na prácu a vychádzať bez väčších problémov so spolužiakmi,“ vysvetľuje psychologička Anna Pittnerová.
Z intelektuálnej stránky je podstatné, aby dokázal bez väčších problémov plniť úlohy už v predškolskom ročníku v škôlke. „Školská zrelosť označuje skôr zrelosť centrálnej nervovej sústavy a školská pripravenosť skôr pripravenosť z hľadiska schopností a návykov potrebných pre školu,“ upresňuje Anna Pittnerová.