"K veľkonočným tradíciám patrí aj príprava tradičných veľkonočných jedál, výzdoba či výslužka pre šibačov. Staršie generácie či obyvatelia východného Slovenska majú hlbšie zakorenené tradície späté s Veľkou nocou, preto je pre nich prirodzené siahnuť počas veľkonočných nákupov hlbšie do vrecka," interpretovala rozdiely Denisa Lakatošová z agentúry.
Veľkú noc vníma predovšetkým ako kresťanský sviatok 54 % respondentov. Najviac si ju s kresťanstvom spájajú predovšetkým staršie generácie (59 %), obyvatelia malých obcí s počtom obyvateľov do 5000 (63 %) či obyvatelia Prešovského kraja (67 %).
Staršie generácie nad 55 rokov plánujú podľa prieskumu minúť priemerne okolo 108 eur a obyvatelia menších obcí 103 eur. Obyvatelia Prešovského kraja odhadujú svoju útratu na 120 eur. Je to o 23 eur viac, ako je priemer populácie, a o takmer 36 eur viac, ako plánujú minúť obyvatelia Bratislavského kraja.
"Aj keď sa ceny potravín za posledné týždne stabilizovali, väčšina Slovákov a Sloveniek (63 %) plánuje uvážlivo míňať peniaze na veľkonočné nákupy. Takmer pätina obyvateľov dokonca tvrdí, že sa plánujú viacerých vecí zrieknuť a na veľkonočných prípravách budú šetriť," uzavrela agentúra s tým, že 59 % populácie plánuje minúť rovnako veľa ako vlani.