Úrady spustili námorné a letecké pátranie. Po štyroch dňoch bolo zastavené, pretože sa nič nenašlo, hoci v roku 1983 bol na pobrežie Flindersovho ostrova vyplavený kryt motora. Po podrobnejšom preskúmaní Úrad pre vyšetrovanie leteckej bezpečnosti dospel k záveru, že "časť bola identifikovaná ako pochádzajúca z lietadla Cessna 182 medzi určitým rozsahom sériových čísel", čo znamená, že existuje možnosť, že by mohla patriť Valentichovi.
Od incidentu sa objavilo mnoho konšpirácií. Napríklad, že pilot zinscenoval svoje vlastné zmiznutie, keďže polícia dostala hlásenie o pristátí ľahkého lietadla neďaleko mysu Otway, len 45 minút od miesta štartu, v čase, keď "zmizol". Mohol byť tiež dezorientovaný počas letu dolu hlavou a svetlá, ktoré videl, mohli byť jeho vlastné svetlá odrážajúce sa v mori pred tragickou haváriou.
V roku 2013 sa tiež predpokladalo, že ho oklamala "ilúzia" nakloneného horizontu a keď sa ju pokúsil korigovať, poslal lietadlo do špirály, v ktorej zahynul.
Ufológovia zase špekulovali, že ho zničilo alebo unieslo UFO, keďže správy z toho dňa hovorili o tom, že na oblohe sa nepravidelne pohybovalo zelené svetlo. Skupina UFO Ground Saucer Watch tvrdí, že na fotografiách z toho dňa je vidieť objekt, ktorý sa rýchlo pohybuje vzduchom neďaleko majáka Cape Otway. Čo sa však odohralo naozaj zostáva záhadou.