Primátor Bratislavy Matúš Vallo nedávno informoval aj o tom, že mesto v rámci dohody zhotoviteľovi poskytne zálohovú platbu s úrokovou sadzbou vo výške desiatich miliónov eur, na ktorú je 100-percentná banková záruka. Čiže časť sumy, ktorú by mesto zaplatilo neskôr, zaplatí vopred. Túto zálohu zhotoviteľ použije na zabezpečenie aktivity viacerých subdodávateľov na stavbe, aby práce mohli napredovať rýchlejšie.
"O finančnom harmonograme a platbách vopred by mali byť poslanci a komisie informovaní, pretože v konečnom dôsledku sa od nich bude očakávať schválenie zmeny rozpočtu a možno aj zmien v dlhovej službe mesta," odkázal v tejto súvislosti Uhler.
Vallo pred časom priznal, že práce na jednom z najdôležitejších dopravných projektov v Bratislave nenapredovali tak, ako by mali. Podľa doterajšieho harmonogramu prác mala byť trať vybudovaná do konca septembra. To však podľa primátora už nebolo možné garantovať. Stavba, ktorá sa začala koncom novembra 2021, podľa neho od začiatku čelila viacerým problémom. Od komplikovaných vzťahov v pôvodnom konzorciu cez radikálne zvýšenie cien energií a materiálov v celom regióne až po objektívne prekážky.
Bratislavský magistrát očakáva v najbližšom období postupné zintenzívňovanie prác i zvýšenie počtu robotníkov na stavbe.