Aký bol hlavný impulz pre uvedenie Krušovice Bohém na slovenský trh?
Krušovice je prémiová česká značka piva a aj na Slovensku má veľmi vysoké povedomie. Aj keď značku Krušovice vnímajú spotrebitelia veľmi pozitívne a prémiovo, vďaka prieskumu sme zistili, že slovenský trh si žiada inováciu. Heineken Slovensko chcel vyhovieť požiadavkám svojich zákazníkov, a tak priniesol nový produkt.
Ďalším dôvodom bol úspech piva Krušovice Bohém v Česku, kde bol na trh uvedený začiatkom minulého roka a je považovaný za najúspešnejšiu pivnú inováciu na českom trhu za posledných päť rokov.
Čo očakávate od predaja Krušovice Bohém na slovenskom trhu?
Veríme, že Krušovice Bohém bude mať podobný úspech aj na Slovensku. Prvé výsledky však budeme mať až počas leta. Krušovice Bohém prinášame na trh v balenej forme aj do výčapov. V obchodoch rozširuje našu súčasnú ponuku silných desiatok a prémiovej dvanástky. V reštauráciách a baroch po novom Krušovice Bohém nahrádza čapovanú jedenástku a dvanástku, pričom desiatka ostáva.
Čím sa Krušovice Bohém líši od ostatných pív dostupných na slovenskom trhu?
Výnimočnosť Krušovice Bohém spočíva vo viacerých faktoroch. Na výrobu piva boli použité tri odrody prvotriedneho chmeľu z oblasti Žatec: svetovo uznávaný Žatecký Poloraný Červeňák, doplnený odrodami Sládek a Premiant. Vďaka tomu, že je žatecký chmeľ pestovaný v špecifických podmienkach, dodáva pivu vlastnosti, ktoré sú kľúčové pre výrobu kvalitného českého ležiaka. Pri výrobe piva pritom nebol použitý chmeľový extrakt ani chemických zložky.
Aká je marketingová stratégia spoločnosti Heineken pri uvedení tohto piva na slovenský trh?
Kampaň sme odštartovali media eventom, ktorý sa niesol v duchu nášho bláznivého TV spotu, v ktorom hrá český komik a herec Bolek Polívka s jeho synom Vladimírom. Okrem toho môžu našu kampaň ľudia vidieť aj v digitálnom priestore a tiež na citylightoch a veľkých billboardoch. Rovnako tak bude prebiehať aj v ontrade a offtrade prostredí.
Príprava novej receptúry piva nie je najľahší proces. Ako dlho trvalo vytvoriť Krušovice Bohém do finálnej podoby?
Vývoj novej receptúry trval niekoľko mesiacov. Všetko sa začalo prvými výrobnými testami v novembri 2022, kedy sa v prvej fáze navarili 4 rôzne receptúry, ktoré sme následne ochutnávali. V rámci tejto ochutnávky bol aj test piteľnosti, v ktorom sme sa sústredili na harmóniu chuti, vône a vzhľadu. Napokon sme vybrali jednu receptúru a pri jej ladení sme sa sústredili aj na horkosť piva. Výslednú receptúru sme ladili aj prostredníctvom degustácií so spotrebiteľmi. Finálne sme Krušovice Bohém uviedli na český trh po veľkej noci 2023.
Čo prináša pivo Krušovice Bohém zákazníkom?
Bohém z Krušovíc je to pravé pivo pre všetkých, ktorí hľadajú kvalitný pivný zážitok. Nový ležiak charakterizuje intenzívna chmeľová aróma, vyvážená horkosť a jemné doznievanie. Pivo Krušovice Bohém symbolizuje prémiovosť a jedinečný zážitok.