Pri nich by mohli vzniknúť zatrávnené plochy, kde by mohli AirCary pristávať. Vzhľadom na to, že nepotrebujú siahodlhý runway, ale len niekoľko stoviek metrov, ide o komplexné riešenie vhodné aj pre husto osídlené oblasti.
Priekopník mobility?
Hlavným aktérom, ktorý stál za zrodom tohto biznisu, je Zhu Shouchen. Ten ako nadšenec leteckého priemyslu vlastní a prevádzkuje letisko a aviatickú školu v meste Cangzhou. Súčasťou jeho portfólia je aj fabrika na výrobu ultraľahkých lietadiel Shark.
Čínsky letecký priemysel zažíva podľa bývalého bojového pilota Jozefa Jankoviča, ktorý v Číne lietal so slovenským lietajúcim automobilom, rýchly rast: „V najbližších rokoch sa môže stať najväčším na svete. Čínska vláda investuje do rozvoja leteckej infraštruktúry a podporuje aj rast domácich leteckých spoločností.“
Na ovládanie AirCaru treba vodičský i pilotný preukaz, no okrem nich žiadne iné špeciálne potvrdenia. Vzhľadom na to, že v Číne je solídna kúpyschopnosť, môže sa stať projekt lietajúceho auta v pomerne krátkom čase rentabilným. „Cena by sa dala prirovnať k športovému autu. Môže byť rádovo v stovkách tisíc, no z dlhodobého horizontu sa môže stať dostupnejšie,“ podotkol na záver Štefan Klein.
AirCar
Dvojsedadlové vozidlo, ktoré je možné z auta transformovať na lietadlo za menej ako tri minúty. Má dojazd 1 000 km a môže lietať rýchlosťou až 300 km/h. AirCar úspešne absolvoval úplný testovací program a v roku 2023 získal od slovenských úradov certifikát letovej spôsobilosti.