Nové štítky "Made with AI" budú identifikovať obsah vytvorený alebo zmenený pomocou AI vrátane videí, zvukov a obrázkov. Výraznejšie označenie sa použije i pre obsah, ktorý predstavuje vysoké riziko zavádzania verejnosti.
Tieto nové techniky označovania súvisia s dohodou, ktorú vo februári uzavreli veľké technologické giganty a aktéri AI s cieľom zasiahnuť proti manipulovanému obsahu, ktorý má oklamať voličov.
Meta, Google a OpenAI sa už dohodli na použití spoločného štandardu identifikátora, ktorý by označoval obrázky generované ich aplikáciami AI.
Meta uviedla, že jeho zavedenie sa uskutoční v dvoch fázach, pričom označovanie obsahu generovaného umelou inteligenciou sa začne v máji 2024 a odstraňovanie zmanipulovaných médií na základe starých pravidiel sa skončí v júli.
Podľa nového štandardu zostane na platforme aj obsah manipulovaný pomocou AI, pokiaľ neporušuje iné štandardy komunity – napríklad tie, ktoré zakazujú nenávistné prejavy alebo ovplyvňovanie volieb.