Smutným výsledkom predvolebnej kampane je podľa nej ešte väčšie rozdelenie dvoch typov občanov Slovenska, a tým aj celej krajiny. "Keď sa človek opýta priemerného voliča, aké hodnoty bude voliť, povie pokoj, poriadok, prípadne prosperitu. To je presne slovník, ktorý používa Peter Pellegrini," usúdila politologička.
Zmobilizovať sa mu podľa nej podarilo široké spektrum občanov SR vrátane voličov Štefana Harabina, maďarskej komunity a tiež ľudí, ktorí v prvom kole prezidentských volieb nevolili. Takisto voličov z vidieka. Poukázala na "konflikt" medzi vidiekom a mestom, či Bratislavou proti zvyšku Slovenska. Na základe takéto "konfliktu" podľa nej po prvom kole Pellegrini začal mobilizačnú kampaň, a tak oslovil aj ďalšie skupiny voličov, ktoré ho napokon prišli voliť.
Poznamenala, že občanov mobilizoval tiež Korčok a tiež sa mu podarilo získať väčší počet voličov v porovnaní s prvým kolom. Problémom podľa nej bolo, že nemal už kde "siahnuť" pri neúspešných kandidátoch, pretože voliči Harabina by ho určite nevolili. Zhodnotila, že nemal ani príliš veľkú podporu na vidieku. "Smola Ivana Korčoka spočíva v tom, že máme málo veľkých miest a málo voličov, ktorí sú moderní, rozhľadení a žijú mestským liberálnejším štýlom," dodala Malová.