Vyjadrenia ministra dopravy prišli po tom, ako v pondelok má skupina expertov pre klimatické otázky a ministerstvá, ktorých sa to týka predložiť presné vyhodnotenie údajov. Jednotlivé rezorty majú potom 3 mesiace na predstavenie okamžitých programov, tento rok teda do 15. júla. V tomto kontexte prišli vyjadrenia ministra Wissinga, podľa ktorého sa dajú emisie v jeho rezorte dostatočne obmedziť len „prostredníctvom reštriktívnych opatrení, ktoré sa ťažko vysvetľujú obyvateľom, ako sú napríklad rozsiahle a časovo neobmedzené zákazy jazdy v sobotu a v nedeľu“.
Nemecký minister dopravy totiž tvrdí, že len tak by bolo tento rok možné obmedziť škodlivé emisie o ďalších zhruba 22 miliónov ton ekvivalentu oxidu uhličitého, čo zodpovedá 15 percentám kilometrov prejazdených osobnými autami či viac ako desiatim percentám kilometrov prejazdených nákladnými vozidlami.
Jeho opatrenia sa však obľube netešili. V niektorých obyvateľoch vyvolali slová ministra dopravy spomienky na ropnú krízu v 70. rokoch 20. storočia, keď bola štyrikrát zakázaná jazda na diaľnici v nedeľu. Stanú sa však tieto zákazy skutočnosťou? Pozorovatelia si to nemyslia. Koalícia totiž skôr uvažuje o zmene klimatického zákona. Ten vy sledoval dodržiavanie klimatických cieľov ako celku a nie po jednotlivých sektoroch. Novela však stále nie je schválená.