Ako sa testuje?
Na špeciálnych brzdných dráhach v testovacom centre ATP v Papenburgu Auto Bild meria elementárne bezpečnostné rezervy pneu či brzdnú dráhu na suchej a mokrej vozovke. Obrovské rozdiely, ktoré sa objavili, sú šokujúce. Medzi najlepšími a najhoršími pneumatikami pri prudkom brzdení z rýchlosti 100 km/h na suchej trati sú skoro celé dve dĺžky vozidla.
Na mokrom asfalte sa rozdiel v bezpečnosti zvyšuje dokonca na viac ako 16 metrov! Pri núdzovom zastavení na konci kolóny by to znamenalo zrážku s vozidlom pred vami v rýchlosti vyše 50 km/h. Okrem jazdy sa hodnotia aj iné parametre - hlučnosť pri jazde, ovládateľnosť, životnosť, vplyv na spotrebu či pomer ceny a výkonu.
>>>FOTO výsledkov testu si pozrite TU<<<
Verdikt Auto Bildu
Náš test vrhá jasné svetlo na trh s pneumatikami. V prvom rade musíme naliehavo varovať pred 13 značkami bez bezpečnostných rezerv, ktoré v teste neuspeli. Ukázalo sa tiež, že brilantné individuálne výkony nerobia víťaznú pneumatiku. Napríklad model Vredestein Ultrac, ktorý začal famózne, nakoniec zlyháva v kapitole nákladov.
Na druhej strane skutočné špičkové profily zaujmú vyrovnaným výkonom vo všetkých oblastiach. Už tradične pochádzajú od spoločností Michelin, Continental, Bridgestone a Goodyear.