Denník The Sun bol minulý mesiac na palube lietadla RAF s poslancom Grantom Shappsom, keď ho narušili počas letu cez Poľsko. Asistent obvinil Rusko z nezodpovedného útoku. Cestujúci zvyčajne nevedia, či je ich lietadlo rušené. Denník The Sun však spojil svoje sily s výskumníkmi zo stránky GPSJAM.org a analyzoval verejné záznamy letov.
Lietadlá vysielajú automatické závislé sledovacie vysielanie, aby dali ostatným v okolí a dispečerom vedieť, kde sa nachádzajú. Tieto signály obsahujú odhad, ako dobre funguje satelitná navigácia. Slabý výkon signalizuje rušenie alebo falšovanie.
GPSJAM pripúšťa, že signály nedokazujú rušenie jednoznačne. Uviedla však, že: "Zdá sa, že oblasti, v ktorých významné percento lietadiel hlási nízku presnosť navigácie, dobre korelujú s oblasťami známeho a predpokladaného rušenia." Záznamy ukazujú rušivé miesta v Baltskom mori, Čiernom mori a východnom Stredomorí. Na Pobaltí od augusta do konca marca nahlásilo problémy so satelitnou navigáciou 46 000 lietadiel.
Jediný veľký britský dopravca, ktorého sa to netýkalo, bola spoločnosť Virgin Atlantic, keďže jej lietadlá cez tento región nelietajú. Prieskum portálu The Sun ukázal, že počet podozrivých ruských útokov sa zvýšil z menej ako 50 za týždeň v minulom roku na viac ako 350 za týždeň v minulom mesiaci.