Skupina sa podľa českej polície vydávala za pracovníkov Českej národnej banky. Ľuďom volali s tým, že ich účet bol napadnutý a aby svoje úspory zachránili, musia ich previesť na takzvaný záchranný účet. Aby zvýšili svoju dôveryhodnosť, používali pravé mená zamestnancov banky, telefónne čísla banky aj Polície ČR. Ide o takzvaný spoofing.
Oklamaní ľudia prichádzali nielen o svoje úspory, ale aj peniaze z úverov, o ktoré údajne sami požiadali. Peniaze z účtov poškodených boli podľa českej polície prevádzané najmä na účty ukrajinských občanov žijúcich v ČR, ktorí ich obratom vyberali z bankomatov a odovzdávali ďalej.
Call centrum sídlilo v ukrajinskej Odese. Nových falošných operátorov z Česka prijímala 50-ročná žena. Zadávala inzeráty na pracovné miesta, záujemcov školila a zaisťovala aj ich odchod na Ukrajinu. Operátori zarábali 80.000 až 200.000 korún mesačne.