Odvoláva sa pritom na výsledky štúdie, ktoré prezentovalo ministerstvu kultúry i vedeniu SND. Riešiť s nimi bude aj organizáciu stavebných prác. "Slovenská technická univerzita (STU) a odborníci potvrdili už konkrétne spôsoby takéhoto riešenia novej trate. Dnes vďaka odborníkom vieme, že nová trať nebude predstavovať problém pre prevádzku divadla," skonštatoval primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Štúdia realizovateľnosti sa venovala vplyvu hluku a vibrácií z prevádzky električky na chránené priestory jednotlivých sál SND, respektíve na činnosť umeleckej produkcie. Prostredníctvom stoviek simulácií vyhodnocovali odborníci viaceré parametre vrátane rýchlosti či spôsobu prejazdu. Dôležitou premennou boli aj dva varianty riešenia časti podzemnej garáže, a to ich zachovanie pod traťou i zasypanie ich časti.
Na základe meraní a analýz hluková štúdia konštatuje, že prevádzka električiek pred novou budovou SND nebude spôsobovať v priestoroch opery a baletu, činohry a štúdia žiadne rušenie. Nedostatočne izolovaný je len modrý salón, ktorý nebol pôvodne navrhnutý na umeleckú produkciu, ale na prevádzku kaviarne. Nachádza sa v priamom kontakte s prednou sklenenou fasádou budovy. Napraviť to má podľa štúdie zvýšenie zvukovej izolácie obvodového plášťa.
Projekt novej trate Pribinova-Košická je aktuálne v procese zapracovania pripomienok posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). Hlavné mesto zároveň začalo diskusie s rezortom kultúry i vedením SND. Týkajú sa vhodného riešenia samotných stavebných prác počas prevádzky divadla, výberu preferovaného riešenia priestorov garáže či prípadnej náhrady parkovania.