Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
30.04.2024 15:00 | Správy | Servis
FotoVideo

Takýto dobrý ešte Duster nebol! Milovníci áut si prídu na svoje: Ako dopadol v teste?

Dacia Duster prichádza v novej generácii a mení sa na nepoznanie. Dizajn je jedna vec, vodič skôr ocení technickú stránku auta. A keďže tretie vydanie rumunského SUV stojí na úplne novom základe, menilo sa toho mnoho. Cena sa stále začína na atraktívnych 17 490 eur, no čo kvalita auta? Nerobí kompromisy? Preverili sme ho na cestách, ale aj v ťažkom teréne.

Fotogaléria
4
fotiek v galérii

Terénu sa nebojí

Dacia Duster s pohonom všetkých kolies so svetlou výškou 217 mm využíva v teréne dobre naladenú elektroniku a kamerový systém, ktorý vidí na všetky strany. Auto má chránený podvozok, výborného asistenta zjazdu z kopca a offroadový režim, ktorý informuje vodiča o náklone a prejazdových uhloch. V teréne SUV subjektívne prekvapilo, prechod na modernejšiu platformu nezmenil jeho drsnú náturu. Nečakaný bol najmä silný záťah aj pri nízkych otáčkach. Krútiaci moment motorizácie TCe 130 je totiž podporený elektrickou zložkou pohonu, čo umožňuje bezproblémový rozjazd aj pri plnom obsadení a vo veľkom stúpaní. Ďalšou pomocou je kratšia prvá rýchlosť prevodovky v prípade 4x4. Elektronika pri preklze zasahuje presne tak, aby maximálne podporila vodiča. Oproti minulosti inžinieri najviac pracovali práve na nej, zatiaľ čo „hardvér“ pohonu všetkých kolies zostal rovnaký.

Aj ako hybrid

S hybridným variantom Dacie Duster sa jazdilo veľmi príjemne, pričom pri diaľničnej jazde rýchlosťou 120 km/h dosahoval spotrebu 5,5 litra na 100 km. Pohon je citlivo naladený a prepínanie medzi elektromotorom a tým spaľovacím prebiehalo nebadane. Hybridný model ukazuje, ako sa Duster a značka Dacia posunuli v oblasti automobilovej techniky. Samozrejme, treba si zaň priplatiť, Duster však ponúka aj cenovo dostupnejšie verzie, napríklad TCe 130 s pohonom prednej nápravy. Mild hybridný trojvalec prekvapí svojím elánom a poteší spotrebou. Opäť môžeme z praxe zatiaľ spomínať len tú diaľničnú. Pre túto motorizáciu platí, že na diaľnici spotrebovala približne 6,3 litra na 100 km pri rýchlosti 120 km/h, a to aj napriek striedaniu výšok a častým zmenám tempa kvôli tunelom. Pre reprezentatívny údaj o spotrebe paliva v kombinovanom režime si budeme musieť počkať na domáci test. Jedno je však isté - vyššia ako na diaľnici nebude. Mimochodom, do ponuky neskôr dorazí aj overené LPG.

 

Priestor na zlepšenie

Samozrejme, orientácia Dacie Duster na priaznivú cenu a náklady sa musí niekde prejaviť. Tento fakt je citeľný na slabšom odhlučnení predných okien či na absencii mäkčených lakťových opierok na predných dverách. Aj predné sedadlá sú stále menšie a jednoduchšie, hoci sa pracovalo na ich zlepšení. Ďalším aspektom, kde sú viditeľné kompromisy, je navigácia, ktorá je pomalá, dlho trvá jej prvotné načítanie a reaguje pomaly, keď musí trasu prepočítavať. Na druhej strane však v kabíne cítiť obrovský progres, naše autá boli vybavené digitálnou prístrojovkou, veľkým centrálnym displejom, pokročilým kamerovým systémom a množstvom asistenčných systémov. Tie sa dajú ľahko konfigurovať a viete ich vypínať či zapínať na to určeným fyzickým tlačidlom. To sa už dnes často nevidí!

Ten podvozok!

Najväčšie zlepšenie sme si všimli v oblasti podvozka. Je tuhší v zákrutách, ale zároveň si udržiava charakteristický komfort, neprišiel oň ani na 18” diskoch kolies. Auto jazdí dynamickejšie, modernejšie a je predvídateľnejšie. Dorovnalo trhový štandard a z hľadiska podvozka tu rozhodne nemožno hovoriť o žiadnych kompromisoch. Skôr naopak, je silnou stránkou bestselleru Dacie. Vynikajúca platforma s nižším ťažiskom zabezpečuje moderné jazdné vlastnosti, pričom auto je stále veľmi pohodlné a dokáže hladko prekonať aj väčšie nerovnosti. Po rozbitej poľnej ceste sme s Dusterom prešli bezmála 10 kilometrov a jamy či vytŕčajúce skaly ho poriadne preverili. Páčilo sa nám, že v kabíne všetko držalo a nič nehrkotalo. Interiér je poskladaný kvalitne a vyhotovený robustne. A taký je aj celý Duster!

Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: Redakcia Autobild, Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou News and Media Holding, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk




Peter Žiga
Žiga nevidí dôvod na predčasné voľby, ALE... Priznal zmeny vo vláde?! Aha, čo prezradil
Česká herečka Vilma Cibulková mala šoférovať pod vplyvom alkoholu na Slovensku.
Foto
ŠOK: Známa česká herečka mala na Slovensku jazdiť opitá! Sila, koľko nafúkala
Pri obrovskej tragédii v Nemecku zahynul aj 9-ročný André.
Foto
Tragédia v Magdeburgu pripravila o život Andrého († 9): Zronená matka prehovorila! Z jej slov vám pukne srdce
Na snímke vpravo premiér SR Robert Fico (Smer-SD) a vľavo predseda NR SR Peter Pellegrini (Hlas-SD).
Pellegrini prezradil, ČO si myslí o páde Ficovej vlády: Rozbíjať vie každý, ALE…
Ruský prezident Vladimir Putin.
Putin po ukrajinskom útoku v Kazani vypenil: Prísľub POMSTY a obrovskej SKAZY
Moderátorka Marianna Ďurianová
Foto
Moderátorka Marianna Ďurianová prežije kúzelné Vianoce: Najkrajšie sviatky s NOVÝM členom rodiny!
Na snímke hasičské autá na mieste incidentu na vianočných trhoch v nemeckom Magdeburgu.
Nové informácie o tragédii v Magdeburgu: Úrady o páchateľovi vedeli, prečo nezakročili?!
Čistenie obkladov
Váš Tip
Máte naponáhlo? Túto chúlostivú vec stihnete pred Vianocami priamo na železničnej stanici!
Celková škoda bola predbežne vyčíslená na viac ako milión eur.
Foto
Škody po požiari bratislavskej predajne sú fatálne: Pohybujú sa v astronomických výšinách
(ilustračné foto)
Katar sa vyhráža Európskej únii: KONIEC dodávok plynu?! Aha, čo je jablkom sváru
Ilustračné foto.
Poznáte tradície Vianoc na Slovensku? TEST to preverí! Pozor, niektoré vás poriadne potrápia
Pád vrtuľníka (Ilustračné foto)
Vrtuľník napálil do budovy NEMOCNICE, potom sa zrútil na zem: PRÍŠERNÉ následky