Zvláštne je, že poruchy GPS sa od začiatku Ruskom rozpútanej vojny na Ukrajine vyskytujú oveľa častejšie než v minulosti. Letecké spoločnosti hlásia veľký počet incidentov v oblasti Baltského mora, najmä nad Kaliningradskou oblasťou, ako aj nad Čiernym a Kaspickým morom a vo východnom Stredomorí. Ministri zahraničných vecí Estónska, Lotyšska a Litvy už dávnejšie uviedli, že za výpadky systémov GPS je zodpovedné Rusko. Toto konanie považujú pobaltské štáty za nepriateľské.
Podľa spoločnosti Finnair k rušeniu signálu GPS teraz dochádza v nižších nadmorských výškach a na väčšej ploche ako pred šiestimi mesiacmi. Európska agentúra pre bezpečnosť letectva (EASA) prostredníctvom svojho hovorcu uviedla, že rušivé vplyvy v reálnom čase nesleduje. Informácie z otvorených zdrojov však potvrdili, že v deň, keď boli dve lietadlá Finnairu minulý týždeň odklonené, bolo v oblasti veľké rušenie signálu.
Presmerovanie na alternatívne letiská sa však podľa hovorcu nepovažuje za bezpečnostný, ale skôr za prevádzkový problém, pretože ak by EASA považovala situáciu za nebezpečnú, musela by prijať ďalšie opatrenia s cieľom zaistiť bezpečnosť leteckej dopravy.