Vedenie SND si okrem toho plánuje dať posúdiť výsledky štúdií, na ktoré sa hlavné mesto odvoláva a ktorými pri presadzovaní daného variantu argumentuje. "SND si štúdie preštudovalo, ale z dôvodu technickej náročnosti daných štúdií si dá posúdiť výsledky nezávislými odborníkmi v oblasti hluku a vibrácií," doplnila Alexová.
Hlavné mesto v pondelok (29. 4.) informovalo, že plánovaná trať popred novú budovu SND nebude predstavovať problém na prevádzku divadla a nebude v priestoroch opery a baletu, činohry a štúdia spôsobovať žiadne rušenie. Nedostatočne izolovaný je len modrý salón, čo sa však dá napraviť. Projekt je podľa mesta aktuálne v procese zapracovania pripomienok posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). Trať by mohli podľa magistrátu začať stavať v roku 2027 až 2029.
To, že budúca električková trať v zóne Chalupkova povedie aj popred novú budovu SND po Pribinovej ulici, oznámil primátor Bratislavy Matúš Vallo koncom októbra 2019. Argumentoval tým, že sa po analýze javí tento variant ako najlepší. Padol aj návrh alternatívnej trasy, ktorá divadlo obchádza okolo neho. Tieto návrhy zapracovali aj do zmien a doplnkov územného plánu. Mesto má pri realizácii trate spolupracovať so súkromným investorom.