Podmorský tunel medzi anglickým Folkestone a francúzskym Calais je dlhý 50,450 kilometra. Tvoria ho dva tunely pre nákladnú a osobnú železničnú dopravu, medzi ktorými sa nachádza obslužný a únikový tunel. Tunel prebieha v hĺbke 40 metrov pod dnom mora.
Prvé vlaky s cestujúcimi prešli tunelom 14. novembra 1994. Kyvadlovú dopravu v tuneli zaisťujú vlaky, ktoré prepravujú cestujúcich, osobné a nákladné automobily medzi terminálmi v oboch mestách. Vysokorýchlostné vlaky Eurostar spájajú Londýn s Parížom a Bruselom. Cesta aj s nakladaním a vykladaním vozidiel trvá z Londýna do Paríža dve hodiny a 15 minút, z Londýna do Bruselu hodinu a 51 minút. Prejazd tunelom trvá približne 35 minút. Náklady na stavbu Eurotunela dosiahli deväť miliárd libier.
Najdlhším a najhlbším dopravným tunelom na svete je švajčiarsky Gotthardský pätný tunel, vedúci popod Gotthardský masív, s dĺžkou 57,1 kilometra. Druhý v poradí je tunel Seikan (53,85 km), ktorý spája japonské ostrovy Honšú a Hokkaidó. Tretím je práve tunel vedúci popod Lamanšský prieliv. Vlastní a riadi ho nadnárodná spoločnosť Getlink, ktorá v minulosti používala názov Eurotunnel.
Od roku 1997 stratili akcie tejto spoločnosti 90 percent hodnoty. Začiatkom apríla 2004 došlo totiž vo firme doslova k zemetraseniu. Časť akcionárov sa vzbúrila proti vtedajšiemu vedeniu a vymenila ho. Spoločnosť vlastní licenciu na prevádzku tunela až do roku 2086.