Tradičné zápchy na najvyťaženejšej križovatke mesta - Patrónke dnes neboli, potvrdili ČTK operátori dopravného dispečingu Rádia Expres.
Premávku v minulosti komplikovali hlavne kamióny. Svetelná signalizácia na križovatkách Pri Riviére v Karlovej Vsi, z Lamačskej cesty na Červený most, z ulice Mikuláša Schneidra na Harmincovu ulicu či na Patrónke dopravní inžinieri nastavili tak, aby zabezpečili väčšiu plynulosť dopravy. "Prípadne komplikácie alebo nevyhovujúce nastavenie semaforov sa budú odstraňovať priebežne," informovala hovorkyňa.
Tunel Sitina je posledným úsekom diaľnice D2 Lamačská cesta - Staré grunty. V Bratislave tak vyplnil chýbajúci diaľničný úsek od Brna smerom do Budapešti alebo Žiliny. Doteraz ho nahradzovala Lamačská cesta a Mlynská dolina, ktoré patria medzi dopravne najvyťaženejšími komunikáciami mesta.
Podľa Chudinovej prvý dvojrúrový tunel v Bratislave síce odľahčil komunikácie na Karloveskej či Devínskej ceste, avšak je to iba dočasné riešenie. "Každý deň v Bratislave pribúdajú autá. Tunel pomohol odľahčiť iba severozápadnú časť mesta. Na regulovanú premávku v meste je potrebný takzvaný nultý okruh," uzavrela Chudinová. O výstavbe obchvatu slovenskej metropoly sa však ešte nerozhodlo.
V posledných rokoch sa na Slovensku dokončili dva väčšie tunely. Koncom roka 2004 takmer päťkilometrový tunel Branisko na východnom Slovensku a v roku 2005 asi 600-metrový tunel Horelica na severe krajiny. Na diaľnici D1, ktorá ma v budúcnosti spojiť Bratislavu s Košicami, sa plánuje ďalších viac ako desať tunelov.
EXKLUZÍVNE VIDEO: Máme záznam priamo z Coulthardovej formuly! >>
Tunel Sitina splnil podľa magistrátu očakávania
BRATISLAVA - Diaľničný tunel Sitina po nedeľňajšom spustení prevádzky splnil podľa bratislavského magistrátu očakávania. Na okolitých križovatkách citeľne klesol počet vozidiel, možno aj o vyše polovicu, povedala ČTK hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.