Podľa autora obrazu sa kráľovná prišla na dielo pozrieť počas posledného sedenia, pričom konštatovala, že kráľa sa podarilo dobre vystihnúť. Kráľ svoj portrét vraj videl napoly dokončený. Spočiatku bol mierne prekvapený výraznou farbou, ale "inak sa zdalo, že sa súhlasne usmieva," doplnil Yeo podľa BBC.
Charles bol vymenovaný za plukovníka vo waleskej garde v roku 1975. Na obraze červená uniforma plynule prechádza do červeného pozadia, čím sa kráľova tvár ešte viac zvýrazňuje. Yeo podľa vlastných slov chcel, aby bol obraz osobitý a "rozišiel sa s minulosťou".
Yeo sa pri tvorbe obrazu rozhodol použiť niektoré z tradícií kráľovského portrétovania - vojenské oblečenie a meč -, ale chcel dosiahnuť aj niečo modernejšie, preto zvolil sýtu farbu a motív motýľa.
Objasnil, že "v dejinách umenia motýľ symbolizuje metamorfózu a znovuzrodenie". Motýľ je však aj odkazom na kráľov záujem o životné prostredie, za ktoré sa zasadzuje väčšinu svojho života. Karol III. počas maľovania vyjadril nádej, že aj ľudia o 200 rokov ho budú vedieť v galérii panovníckych portrétov identifikovať práve vďaka motýľovi chystajúcom sa zosadnúť na jeho rameno.