Denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max, mesačník Emma, Rádio Expres a televízia Markíza patrili vo štvrtom kvartáli 2023 a v prvom 2024 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá.
Vyplýva to z výsledkov prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle, ktorý realizuje spoločnosť Median SK. Zber dát sa uskutočnil od 18. septembra do 17. decembra 2023 a od 8. januára do 31. marca 2024 na vzorke 4 167 respondentov, občanov SR vo veku 14 - 79 rokov.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 23,7 % opýtaných pri metodike „čítal posledné vydanie“. Za posledných 14 dní denníky čítalo 46,2 % respondentov. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 9,5 %. Nasledujú denníky Plus jeden deň (5,4 %), Šport a Pravda (oba 4,7 %).
„Výsledky prieskumu si vážime, našim čitateľom ďakujeme za vernosť a priazeň. Aj naďalej sa budeme snažiť prinášať pestrý obsah, exkluzívne témy a pomáhať bežným ľuďom, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii,“ komentovala výsledky prieskumu šéfredaktorka Nového Času Veronika Bocková.
Spomedzi týždenníkov bol najčítanejším Plus 7 dní (5,9 %), Život mal 3,3 a Nový Čas pre ženy 3,1 %. Medzi mesačníkmi má prvenstvo časopis Emma (5,3 %), nasleduje Doma v záhrade (5,0 %) a Záhradkár (4,6 %).
Televíziám dominuje TV Markíza (32,5 %), druhá TV JOJ zaznamenala 24,1 % a tretia Jednotka dosiahla sledovanosť 22,4 %. Prvú pozíciu v počúvanosti rádií si udržalo Rádio Expres (15,9 %), nasledujú Rádio Slovensko (13,5 %) a Fun rádio (10 %).