"Staviame draho a pomaly, ak si zoberieme dĺžku tunela, máme v Bratislave jeden z najdrahších tunelov na svete," povedal. Pôvodne odhadované náklady vo výške 3,5 miliardy korún sa počas výstavby zvýšili o miliardu a dokončovacie práce podľa neho môžu stáť ďalších 500 miliónov korún.
Tunel Sitina je na ceste na Brno a má odľahčiť najmä dopravu na Patrónke, a to o 40 až 60 percent. Cez túto križovatku denne prejde 54 tisíc áut. Cez samotný tunel by to malo byť 20-tisíc. Tunel s dĺžkou 1,4 kilometra tvoria dve samostatné rúry, každá má dva jazdné pruhy. Vybavený je modernou technológiou, ktorá bude riadiť celý chod vetranie, osvetlenie, dopravu a pri kolíznych a nehodových situáciách aj jeho uzavretie.
Tunel Sitina je súčasťou diaľnice D2 Bratislava, úsek Lamačská cesta - Staré grunty a vyplní posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Doteraz tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovala Lamačská cesta a Mlynská dolina, ktoré sú najvyťaženejšími komunikáciami mesta.
Cez Sitinu už jazdia autá
BRATISLAVA - Cez tunel Sitina v Bratislave sa už jazdí. V oboch smeroch začali autá prechádzať dnes popoludní. Premiér Robert Fico ho v sobotu na slávnostnom otvorení označil za jeden z najdrahších na svete.