Skúsený pilot zrútený stroj opísal ako „ľahký malý vrtuľníček”. Má piestový šesťvalcový motor Lycoming O-540-F1B5 s výkonom 230 až 350 konských síl. „Do náročných podmienok, aké panujú vo Vysokých Tatrách, sa vôbec nehodí. Ani výkonom, ani konštrukciou. Podľa opisu zrejme stratil výkon a nedokázal sa s náhlou turbulenciou vyrovnať. V tatranských podmienkach majú čo robiť aj skúsení piloti na výborných strojoch,“ dodal.
Stroj lieta s registračnou značkou OK-STR a podľa portálu helidat.cz ide o ľahký viacúčelový štvormiestny vrtuľník celokovovej konštrukcie s jedným dvojlistovým nosným rotorom a jedným dvojlistovým vyrovnávacím rotorom. Je vybavený pevným lyžinovým podvozkom. Poháňa ho vzduchom chladený šesťvalcový motor Lycoming O-540-F1B5 s výkonom 230 až 350 konských síl.