Lietadlo sa dostalo do turbulencií počas letu nad územím Turecka. V Dubline však pristálo podľa plánu. Spoločnosť Qatar Airways neskôr uviedla, že zranenia osôb na palube sú len ľahké, a dodala, že incident je predmetom interného vyšetrovania.
AP pripomenula, že tento týždeň nejde o ojedinelý prípad: v utorok počas letu z Londýna do Singapuru postihli extrémne silné turbulencie aj lietadlo spoločnosti Singapore Airlines. Jeden cestujúci na palube zomrel - zrejme na infarkt, a 20 osôb skončilo na jednotke intenzívnej starostlivosti. Desiatky ďalších ľudí utrpeli rôzne zranenia - najmä v oblasti lebky a chrbtice, keď ich počas turbulencie prudko hádzalo po kabíne lietadla. Singapore Airlines odvtedy sprísnili pravidlá používania bezpečnostných pásov.
Odborníci na leteckú bezpečnosť tvrdia, že pasažieri sú často príliš ľahostajní, pokiaľ ide o používanie bezpečnostných pásov, čo ich vystavuje riziku, ak lietadlo zasiahne turbulencia neočakávane. Vedci tiež varujú, že takzvaná turbulencia čistého vzduchu, ktorú radar neregistruje, sa v dôsledku klimatických zmien vyskytuje častejšie ako v minulosti.