„Táto plošina poslúži nielen na pravidelné obhliadky mostov, ktoré sa doteraz vykonávali často len z brehov a zdiaľky pomocou ďalekohľadov, ale tiež na nevyhnutné opravy, ktoré si žiadajú desiatky našich mostov. Nespornou výhodou je aj to, že si ju už Správa ciest Košického samosprávneho kraja nebude musieť požičiavať, ale všetko opravia vo vlastnej réžii,“ potešil sa košický župan Rastislav Trnka.
Mercedes medzi plošinami
Podobné zariadenie, ktoré stálo 618-tisíc eur, nemá na Slovensku žiadna firma a jej využitie je naozaj pestré, pretože záujem už prejavili aj iné správy ciest. Je to totiž top stroj vo svojej triede. Špeciálna plošinu je na podvozku nákladného auta a ovláda sa hydraulicky z koša alebo diaľkovým ovládačom. Maximálny stranový dosah plošiny je 11 + 2 metre a hĺbka spustenia zhruba 7 metrov.
Šírka pracovnej lávky pre pracovníkov údržby je 1,2 metra, pričom maximálne zaťaženie plošiny je 500 kilogramov. Plošina sa dokáže otáčať 360 stupňov a má samostatný agregát i kompresor. Na plošinu sa dá vstupovať tzv. suchou nohou, čiže pracovníci môžu vykonávať bežné aj hlavné obhliadky a následne údržbu aj opravy. Cestári už vyškolili dva tímy, ktoré už čoskoro vyrazia priamo do terénu. Výrobca vďaka pevne namontovanej náprave využíva na stabilizáciu pracovnej plošiny spustenie celého podvozku priamo na vozovku, čo prispieva k bezpečnosti manipulácie na plošine.
Výhody plošiny
- vo vlastnej réžii na obhliadky, opravy, údržbu alebo aj výstavbu
- veľký stranový dosah pod most
- nosnosť až 500 kíl
- jednoduchý prístup na viacero miest pod most
- príjem z prenájmu externým firmám