Pri rozvodnenej rieke alebo pretrhnutej hrádzi odporúča, aby ľudia auto okamžite opustili. "Pokiaľ je aj stojace vozidlo zaliate vodou tak, že sa pod vodu dostal aj motor vozidla, neodporúča sa po opadnutí vody motor štartovať, pretože môže prísť k jeho poškodeniu. Vozidlo je potrebné odtiahnuť do servisu a nechať ho dôsledne skontrolovať a odborne vysušiť," priblížil.
Ak by sa dážď zmenil na búrku až krupobitie, tak by sa podľa Guštafíka ľudia nemali snažiť zvyšovať rýchlosť v snahe byť čo najskôr v cieli cesty. Pri vyššej rýchlosti totiž rastie aj riziko nehody. V prípade letných pneumatík môže dostať vozidlo šmyk, preto vždy treba prispôsobiť rýchlosť stavu vozovky.
Škody spôsobené vodou, búrkou alebo vetrom vie zmierniť havarijné poistenie, avšak netýka sa to všetkých typov extrémneho počasia. Lízingová spoločnosť spresnila, že ak vodiči neprispôsobili jazdu stavu vozovky alebo k nehode prispel zlý technický stav vozidla, poisťovňa im môže aj napriek havarijnému poisteniu krátiť alebo odmietnuť poistné plnenie.